Geoblog.pl    mzmona    Podróże    2009 - Turcja - objazd po Turcji zachodniej - CIĄGLE W BUDOWIE    Zwiedzamy centrum dawnego Konstantynopola

Zwiedzamy centrum dawnego Konstantynopola

Turcja
Turcja, Istambul

Jak mówi legenda, miasto założył w VII w. p.n.e. Byzas, który opuścił przeludnione Ateny, by znaleźć miejsce na nową osadę. Wyrocznia delficka przepowiedziała mu, że osiedli się naprzeciw "kraju ślepców". Kiedy dotarł do Chalkedonu na azjatyckim brzegu, doszedł do wniosku, że tylko ślepiec mógł nie zauważyć piękna i wartości strategicznej zatoki Złoty Róg i właśnie tam założył osadę.

Za panowania Konstantyna Wielkiego Istambuł (wtedy Konstantynopol) zasłynął jako najwspanialsze miasto ówczesnego świata. Miasto zapełniono skarbami architektonicznymi ze wszystkich stron starożytnego świata, tworzącfantastyczną przeplatankę stylów pogańskich i chrześcijańskich, orientalnych i zachodnich.

Mieliśmy okazję zwiedzić samo serce starego Istambułu, gdzie wciąż widoczne są ślady potęgi Bizancjum, Konstantynopola i imperium osmańskiego.

Zobaczyliśmy m.in. Hipodrom, Błękitny Meczet, Haga Sofia, Cysternę Yerabatin i Pałac Topkapi.