Geoblog.pl    mzmona    Podróże    2009 - Turcja - objazd po Turcji zachodniej - CIĄGLE W BUDOWIE    Ortahisar - i Dolina Miłości

Ortahisar - i Dolina Miłości

Turcja
Turcja, Ortahisar

Ortahisar to niewielka miejscowość przy drodze między Ürgüp a Nevsehir.

Jego najbardziej charakterystycznym punktem jest wysoka, podziurawiona jak ser skała kominowa, znana jako Zamek Ortahisar. Od wieków jest on wykorzystywany, zarówno w celach obronnych jak i mieszkalnych.

Na obrzeżach Zamku ulokowane są liczne budynki mieszkalne i użytkowe, charakterystyczne dla Kapadocji.

Był to tylko krótki spacer, ale i tak warto było... Wiem, że chcę tu wrócić...

Nasza przewodniczka namówiła nas na szybkie zwiedzenie jeszcze jednej doliny, którą nazwała Doliną Miłości. Stanowi ona odgałęzienie Doliny Devrent.

Najpierw jednak czekała nas przeprawa błotnistą drogą. Błota było tak dużo, że idący na przodzie zapadł się po kolano...

Warto jednak było pokonać przejściowe trudności, by zobaczyć ten niezwykły twór natury - las strzelistych kominów, do złudzenia przypominających fallusy.