Geoblog.pl    mzmona    Podróże    2007 - Egipt - Od Kairu do Abu Simbel i odpoczynek w Hurghadzie    Safari na Saharze
2007

Safari na Saharze

Egipt
Egipt, Hurghada

Będąc w Egipcie, właściwie już na Saharze, aż szkoda byłoby nie skorzystać i nie zobaczyć jej w całej okazałości

Pojechaliśmy terenowymi samochodami z szalonym egipskim kierowcą, który za punkt honoru przyjął sobie chyba zaliczenie każdej możliwej dziury na bezdrożach Sahary. Szczerzył przy tym zęby z okrzykiem "Opa, opa!", zerkając co chwilę w lusterko. Ale warto było się trochę potrząść.

Pierwszy przystanek mieliśmy jeszcze na równinie, skąd doskonale było widać majestatyczne szczyty gór i fatamorganę u ich stóp.

Sahara w pobliżu Hurgady jest pustynią kamienistą , pełną fantastycznych nagich gór, upodabniających krajobraz do księżycowego.
Jest jednak jeden wyjątek - to cudownie piaszczysta wydma, wcinająca się w jedną z gór. Nawet nie zdawałam sobie sprawy, że brodzenie w drobniutkim piasku i zjeżdżanie z góry, może sprawić taką radość.